Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

Στη σημερινή εποχή που οι αλλαγές σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα είναι καθημερινή και δεν σηκώνει αναβολή και αποφυγή των προκλήσεων και απαιτήσεων της σύγχρονης πραγματικότητας, ο κάθε άνθρωπος ή νέος που θέλει να ενταχθεί στην κοινωνία επιβάλλεται να είναι ενεργός και συμμέτοχος στις εξελίξεις.
Και όχι ένας ακόμα αδιάφορος,νωχελικός και ανενεργός πολίτης που δεν μπορεί να διαχειριστή απλά  ή και δύσκολα καθημερινά πράγματα.
Το σχολείο είναι το κομμάτι εκείνο που μας προετοιμάζει στη ζωή μας για να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε των καθημερινό καταιγισμό των πληροφοριών με τη σύνεση και τη γνώση που μας δίνει , και ταυτόχρονα να μας ετοιμάσει για την ομαλή ένταξη μας στην κοινωνία.
Ως προσφορά του σχολείου για τα παραπάνω θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τα εξής:
     Καταπολεμά την αμάθεια και αγραμματοσύνη και δρα καθοριστικά στην προκατάληψη ,φανατισμό και δογματισμό των ανθρώπων , και τους καθιστά ανοιχτούς και πιο δεκτικούς σε νέες απόψεις, χωρίς προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες που εγκλωβίζουν και καθηλώνουν την σκέψη και φαντασία.
     Συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνικοποίηση των νέων σε μια μεγαλύτερη ομάδα από εκείνη της οικογένειας εκπαιδεύοντας τους με την ομαδικότητα , συνεργασία και τον θετικό ανταγωνισμό.
     Καλλιεργεί σε μεγάλο βαθμό και αναδεικνύει στους νέους την πειθαρχία ,την αυτοεκτίμηση και την ηθική πλευρά των πραγμάτων,τον σεβασμό της διαφορετικότητας των ανθρώπων και των αντιλήψεων τους.   
     Ενεργοποιεί τον εγκέφαλο μέσα από την παίδευση των μαθητών , διευρύνοντας έτσι τους πνευματικούς ορίζοντες, τόσο με τη γνώση που τους παρέχει όσο και με την καλλιέργεια των πνευματικών αρετών, και αυτά θα πρέπει να χαρακτηρίζουν έναν τελειόφοιτο ( κρίση ,σωφροσύνη ,φαντασία ,σεβασμός ),που είναι τα εφόδια της ικανότητας για να μπορεί να συγκρίνει και να αντιμετωπίσει την πληθώρα των μηνυμάτων που τον βομβαρδίζουν καθημερινά , ενώ ταυτόχρονα τον εντάσσει στην μεγάλη κοινωνία των ενεργών πολιτών. 
     Η καθημερινή εκπαίδευση μαζί με τη νέα τεχνολογία και πληροφόρηση μέσα στο σχολικό βοίο τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν επιπλέον γνώση και εξάσκηση πέραν των καθορισμένων .
      Τους εκπαιδεύει στις δημοκρατικές διαδικασίες μέσα από τον θεσμό των μαθηματικών εκλογών,δίνοντας τους την αίσθηση και κατανόηση της ευθύνης και της συνυπευθυνότητας για τη λύση των διάφορων σχολικών προβλημάτων .
        Εκατακλείδι θα μπορούσαμε να αναφέρουμε και τη σχολική αξιολόγηση που τους μαθαίνει να κρίνουν σωστά τις προσωπικές τους αξίες ,ως ένα μέτρο καλυτέρευσης των προσπαθειών και της γνώσης τους,και όταν αργότερα ενταχθούν στο κοινωνικό και εργατικό δυναμικό της χώρας θα του βοηθήσει στην αναβάθμιση των οικονομικών και δημιουργικών απαιτήσεων , κάνοντας τους κάθε φορά και καλύτερους , διότι η αυτογνωσία και αυτοκριτική είναι η αρετή που μας εξελίσσει .
     Και εδώ τίθεται το ερώτημα δίνει το σχολείο αυτές τις βάσεις και γνώσεις στους τελειόφοιτους και νέους πολίτες;
     Η ταπεινή μου άποψη σε όλα που προανέφερα είναι πως υστερεί και απέχει κατά πολύ από τον πραγματικό του ρόλο.
      Έναν ρόλο που για επιτευχθεί σύμφωνα με τη βαρύτητα του θεσμού και την πραγματική του αξία θα πρέπει να αλλάξει και να αναθεωρήσει απόψεις και καταστάσεις που το καθιστούν υποανάπτυκτο και έρμαιο των πολιτικών εξελίξεων . 
       Πιο συγκεκριμένα , χρειάζεται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη γνώση και τη χρήση της ελληνικής γλώσσας από το πρώτο στάδιο της σχολικής περιόδου των νέων ,και όχι μια επιφανειακή παπαγαλίστικη εκπαίδευση  που θα ξεχαστεί με τη πάροδο του χρόνου. 
       Θα πρέπει να αναβαθμιστεί ο ρόλος του δασκάλου σε παιδαγωγός , ώστε να διαμορφώνει την προσωπικότητα του παιδιού μαζί με την οικογένεια .
      Στα τεχνολογικά επαγγελματικά ιδρύματα ο εκπαιδευτικός να αναδεικνύει τον επαγγελματισμό και να παρακινεί τους νέους δίνοντας τους την ευκαιρία να συμμετάσχει ενεργά στην εκμάθηση της ειδικότητας , να είναι σε θέση να διακρίνει αυτές τις απόψεις και ιδέες που καινοτομούν ,και να τις προωθεί στον ευρύτερο επαγγελματικό τομέα για την ανάπτυξη και εξέλιξη του κοινωνικού συνόλου.
      Ο ρόλος της αξιολόγησης θα πρέπει να είναι προς την καλυτέρευση των μαθητών και την κατανόηση της αυτοκριτικής και αυτογνωσίας,και όχι ως προς την τιμωρία , απειλή , ειρωνεία και υποβιβασμό της προσωπικότητας του ατόμου.
       Να έχει την δικιά του μοναδική πορεία μακριά από τη κάθε πολιτική άποψη και σκοπιμότητα. 
    Και κλείνοντας να γίνει αρωγός της σύγχρονης κοινωνίας προβάλλοντας τις πνευματικές αξίες, να λειτουργεί σαν μάνατζμεν που ενεργοποιεί και διαμορφώνει ενεργούς πολίτες,που βασίζονται στις πνευματικές αρετές ,τα ανθρώπινα δικαιώματα ,στην προστασία του περιβάλλοντος ,και την ειρήνη.      Για να γίνει η βάση μιας συνειδητοποιημένης κοινωνίας που ζει με ευημερία και έναν αξιόλογο πολιτισμό .


                                                         ΛΕΩΝΙΔΑΣ ®   
     
      
      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου