Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

                                                                                                                           ΗΘΟΣ

<< Η προσωπική  ΣΤΑΣΗ του κάθε ανθρώπου ,
με τον χαρακτήρας του και η συμπεριφορά του.>>

Μια λέξη με πολλή μεγάλη σημασία ,από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα ,ο πρώτος που διατυπώνει τις απόψεις του για τα ηθικά αγαθά είναι ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ  που αναλύει όλα αυτά που χαρακτηρίζουν το ΗΘΟΣ μέσα στον άνθρωπο ,
 για το ήθος διαβάζουμε και στην ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ στα λόγια του ΧΡΙΣΤΟΥ που μας λέει πως πρέπει να είναι ο άνθρωπος στην σκέψη και στην συμπεριφορά του προς τους άλλους, για να είναι αγαπητός στον ΘΕΟ,
στο πέρασμα των χρόνων γίνετε νόμος για την ομαλή συμβιώσει του ανθρώπινου είδους.
Άρα η προσέγγιση του είναι πολύπλευρη κατά μία έννοια αλλά όπως και σε κάθε πράγμα έτσι και εδώ υπάρχει μια βάση όπου μπορούμε να δούμε το 
                                   ΤΙ; Είναι το ΗΘΟΣ ,
Ανεξάρτητα από την κοινωνική και οικονομική κατάσταση που βρίσκετε ο άνθρωπος ,
αξιολογώντας πάντα την ΣΤΑΣΗ ,την ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ και τον τρόπο ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ  απέναντι στους συνανθρώπους του ,και γενικός σε όλα τα άψυχα και έμψυχα στον πλανήτη μας .
Άρα  μπορούμε να το κατατάξουμε σαν το
ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΑΓΑΘΟ που πρέπει να μας χαρακτηρίζει σε όλη την διάρκεια της ζωής μας , και αναλύοντας την λέξη ΑΓΑΘΟ θα μπορούσαμε να δώσουμε τον εξής ορισμό:
 ΑΓΑΘΟ είναι το αποτέλεσμα των πράξεων μιας ενέργειας  η ενός έργου που μας προσφέρετε πάντα στο τέλος σαν αμοιβή ,και μας γεμίζει χαρά , ευτυχία ικανοποίηση ,  γνώση , εμπειρία ,  πλούτο ( υλικό η πνευματικό ).
Αν δεν μας προσφέρει κάτι από τα παραπάνω σαν αποτέλεσμα τότε δεν μπορούμε να το κατατάξουμε στα καλά αγαθά που είναι προς όφελος της ανθρώπινης ψυχής άλλα σαν  πράξη  που  οδηγεί προς το συμφέρων των σωματικών αναγκών και μόνο  , και στην  εκμετάλλευση όλων των  άλλων ανθρώπων  σαν  προσωπική φιλοδοξία ,
Ποία είναι όμως τα αγαθά που συμπεριλαμβάνονται μέσα στο ήθος και τα καθιστά σαν τα ΥΠΕΡΤΑΤΑ ΑΓΑΘΑ   και κάνει κάποιους ανθρώπους να ξεχωρίζουν ;
που γίνετε το όραμα και ο στόχος των δίκαιων ;
 που πρέπει να είναι οι αρχές για την καλή ζωή , και την μετάδοση τους προς τους νέους ;
 η βάση των κριτηρίων απέναντι στους πολιτικούς  και άρχοντες του κάθε τόπου ;
 και τέλος οι αδιαπραγμάτευτες αρχές στον τρόπο ζωής μας ; .
Αυτά τα αγαθά που ολοκληρώνουν και δίνουν ΑΞΙΑ και ΝΟΗΜΑ στο ΗΘΟΣ είναι τα εξής :
1.    ΑΓΑΠΗ  
η αρχή των πάντων ,της φιλίας ,της συνύπαρξης  μας στην διάρκεια της ζωής μας , το μέγιστο αγαθό που πρέπει να μας διακατέχει και να μας κατευθύνει , το μυστικό όλων των επιτυχιών , το φάρμακο που γαληνεύει την ψυχή και το μυαλό μας , ο συνδετικός κρίκος με τον θεό και το μοναδικό κριτήριο  αξιολόγησης μας, η αγάπη χωρίς υπερβολές που είναι η κολακεία προς όλα που απαιτεί το συμφέρων μας  ,η διαλεχτή αγάπη σε μερικά πράγματα , που πρέπει να είναι το μέσο των υπερβολικών άκρων  πάντα.

2.    Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ
Αυτή που πρέπει να αναπτύσσεται με λόγια και πράξεις στις μεταξύ μας  σχέσεις , που μα δείχνει την πραγματικότητα  γύρω μας, που μας κάνει δυνατούς και σίγουρους για το ποίοι είμαστε , που μας προστατεύει από τα δεινά πολλών καταστάσεων και της περισσότερες φορές τα απομακρύνει  για να μας προστατεύσει , ο ειλικρινείς άνθρωπος ποτέ δεν ειρωνεύεται τους άλλους για να αναδείξει το πόσο έξυπνος  είναι ο ίδιος , και δεν αναδεικνύει  ποτέ την υπερηφάνεια του για να δείξει την ειλικρίνεια του ,αλλά πορεύετε  με αυτά μακριά από μεγάλα και μικρά ψέματα , προσπαθεί να μην χρησιμοποιεί  άσχημες λέξεις σαν χαριτολογίες και την χωριάτικη* στάση και ομιλία  έναντι δύσκολων καταστάσεων , αλλά τα αντιμετωπίζει με τη σοβαρότητα που τα αρμόζει .
                                                                                                                                                                                                              * ( δεν εννοώ τον άνθρωπο από το χωρίο)
3.    ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ    
Μια παρεξηγημένη αρετή στην εποχή μας διότι  μπορεί κάποιος να ντρέπεται  και να διστάζει σε ότι θέλει να κάνει  και να  προφέρει, η να μην ντρέπεται για το τίποτα ,
 το ηθικό όμως άτομο η ντροπαλότητα του των κάνει να ξεχωρίζει λόγο της στάσεις του  στα εκάστοτε ζητήματα ,
θα μπορούσαμε να την ονομάσουμε και 
                              ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ 
 που είναι το χαρακτηριστικό αυτών των ανθρώπων  , που προσεγγίζουν  τα ζητήματα και προβλήματα  της καθημερινότητας με την σοβαρότητα  και σεμνότητα που αρμόζει χωρίς να θίγουν  και να γελοιοποιούν πρόσωπα και καταστάσεις .

Μαζί με την
                              ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 
διότι ο δίκαιος άνθρωπος ντρέπεται και στενοχωριέται  για αυτά που κερδίζουν τα άτομα που δεν το αξίζουν και λυπάται για αυτούς που αξίζουν και δεν μπορούν να κερδίσουν αυτά που αξίζουν ,
 αναζητά πάντα την δικαιοσύνη  σε όλα αυτά που κάνει και λέει  ο ίδιος , και θέλει και απαιτεί τον δίκαιο λόγο και συμπεριφορά από τους άλλους προς αυτόν ,
η πιο δύσκολη αρετή γιατί το να θέλεις να είσαι δίκαιος  χρειάζεται  η στάση και ο λόγος σου να είναι αντίθετος πολλές φορές από τα προσωπικά σου συμφέροντα ,
 αλλά ΥΠΕΡ του γενικού συνόλου .

4.    ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ
Αναλύοντας την λέξη σημαίνει:  αυτός που συμπεριφέρεται  βάση της ΛΟΓΙΚΗΣ  και του ΜΕΤΡΟΥ  με ΣΥΝΕΣΗ 
εδώ γεννιέται το ερώτημα τη είναι η λογική  και τη το μέτρο ;
 γιατί στις μέρες μας αρχίζει να αλλοιώνετε η λογική  παίρνοντας  άλλη μορφή  και έννοια  που απομακρύνεται από  το μέτρο και την σύνεση,
ένα καλό  παράδειγμα είναι αυτό των πολιτικών και όλων αυτών που ασχολούνται με τα κοινά ,που θα έπρεπε να έχουν ξεκάθαρη στάση και λόγο  με τα οικονομικά και τον τρόπο ζωής τους ,
και να μην σκανδαλίζουν και επηρεάζουν τους πολίτες που αντιγράφουν τους κυβερνώντες,  καταλύοντας τους ηθικούς νόμους του μέτρου και της λογικής στο ΤΙ; είναι επιτρεπτό και τι όχι ,
 αλλάζοντας τα δεδομένα ως προς της αξίες  , που αντί να σέβομαι τον άνθρωπο σαν λογική ,
πρέπει να ζω σε βάρος του κερδίζοντας από αυτών με οποιοδήποτε τρόπο,
 με μέτρο το καλό των συνανθρώπων μου και το κοινό συμφέρων  , αντί αυτού το προσπαθώ να κερδίσω τα πάντα εγώ μέσω της συκοφαντίας , καταπίεσης , πολέμου , και υποδούλωσης του κόσμου ,
με την δικιάς μου λογικής που αντιγράφετε και διαμορφώνετε από μια εικονική πραγματικότητα,
 αντί τους νόμους του συντάγματος  που δημιουργήθηκαν με σύνεση και ηθικούς φραγμούς  προς το κοινό συμφέρων .

5.    Η ΤΙΜΗ - ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ – ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΙΑ
Τρεις αρετές με ένα νόημα :
                                  ΣΕΒΑΣΜΟΣ
Προς την αξιοπρέπεια του κάθε ανθρώπου,
 με την τιμή του λόγου μας ,και την μεγαλοψυχία της ψυχής μας .

Άραγε πόσα από αυτά τα χαρίσματα έχουμε σήμερα σαν άνθρωποι που μπορούν να μας χαρακτηρίζουν ηθικούς ;.

Στην ηθική ο κύριος ΝΟΜΟΣ είναι ο φραγμός η αλλιώς 
 << ΗΘΙΚΟΣ ΦΡΑΓΜΟΣ>>  που μας κατέχει , μπορούμε να το πούμε και :
                             ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Όπου υπάρχει στο μυαλό του κάθε νοήμον ανθρώπου, για να σκέφτεται πριν ενεργήσει  και ομιλήσει ,
η και ακόμη να επαναφέρει στο μυαλό του με την μορφή της τύψης πρόσωπα ,καταστάσεις και λόγους στου οποίους αδίκησε κάποιους , για να αισθανθεί άσχημα με την συμπεριφορά του  και να τον<< στείλει>> να επανορθώσει ,
λόγο το ότι οι ηθικοί φραγμοί  υπερτερούν στην ψυχή του και δεν τον αφήνουν να ησυχάσει  προκαλώντας του άγχος αϋπνία , στεναχώρια .

         Σε κάθε περίπτωση όμως

    το ήθος δεν μπορεί να είναι η συμπεριφορά και ο λόγος της 

                                           εκάστοτε στιγμής ,
                                                                                                                                        αλλά η σκέψη  η ανάσα και ο τρόπος ζωής μας 



                                                      << ΛΕΩΝΙΔΑΣ >>




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου